Som virksomhed, leder, kommunikatør og sælger er du nødt til at vide, hvordan du trigger din målgruppe. Hvordan du får den i tale, men især hvorfor den skal købe ind på lige præcis dig, dit produkt og din idé. Med storytelling får du et vigtigt redskab til netop det.
I en verden af dialog, medietrænede forbrugere, selvlærende algoritmer og shit- såvel som lovestorms er fortællingerne blevet vigtigere end nogensinde før. Det er historierne, der skaber bro mellem os og vores kunder, tiltrækker de dygtigste medarbejdere, understreger vores fællesskab, styrker vores kultur og giver os noget at være stolte af.
Fortællingerne er med andre ord blevet vores allervigtigste konkurrenceparameter. De giver adgang til loyale kunder, styrker vores gennemslagskraft og lægger afstand til konkurrenterne. De skiller os ud, tiltrækker ligesindede og giver en følelse fællesskab. I en moderne, hurtigløbende og algoritmestyret hverdag er dit brand dit visitkort, dit adgangskort til ’festen’ og en af de vigtigste investeringer, du kan lave.
Caring is cool
Virksomheder taler ikke længere om produkter og varesalg. De taler om purpose. Om at gøre en forskel. ’Caring is cool’, som de siger i USA, når de understreger, at værdierne skal være synlige i kulturen, historierne og produkterne for, at salget skal lykkes. Og der må for alt i verden ikke være dissonans mellem det, I siger og det, I gør. Og husk så: For de kommende generationer er alt pænt og glittet ikke nødvendigvis ’cool’. Det uperfekte, det svedige og det lidt grimme har sin helt egen værdi i en hverdag fyldt med digitale filtre, botox og underholdning.
På denne workshop taler vi produkt vs. værdier. Produktets egenskaber vs. dets fordele. Hverdagens algoritmer vs. dens medmenneskelighed. Vi dykker ned i modellerne bag Neuro Linguistic Programming, stiller skarpt på jeres gode og knap så gode historier og forsøger at finde ind til de værdier, I med fordel kan dyrke og blive bedre til at fortælle. For en god brandfortælling er som et fingeraftryk. Den er unik, den er (udelukkende) jeres og umulig at kopiere. I sætter den på alt, hvad I rører ved … og er let at afkode i en fart.
Med storytelling
- Skiller du dig ud fra dine konkurrenter
- Bliver din virksomheds værdier nemmere at afkode
- Får dine kunder let ved at ’sælge’ dig videre
- Stiger dit word-of-mouth salg
- Tiltrækker du loyale kunder og medarbejdere
- Stiller du skarpt på dine værdier – og den forskel du gør i verden
Efter et forløb hos os, får I følgende med hjem:
Tips, tricks og gode cases – der gør dig til en bedre fortæller.
Introduktion og inspiration til at finde din egen brandfortælling
En ’værktøjskasse’ til at formidle organisationens vigtigste fortællinger
Et overblik over jeres brandskabende fortællinger og evnen til at prioritere i dem.
Teori, metoder og øvelser, du kan bruge længe efter, du er kommet hjem.
Kontakt os for et godt tilbud. Afhængigt af tid, sted, sprog og antal personer.
Kontakt os for et godt tilbud. Afhængigt af tid, sted, sprog og antal personer.