workshops

Lær at fortælle, så det fænger, og vinkle, så det engagerer. Prioritér, så det skiller jer ud, giver mening og bliver husket. På vores workshops lærer du at mestre fortællingen.

Hands-on, proaktiv og fyldt med brugbare værktøjer

En dygtigt leveret workshop og en nøje planlagt uddannelse hos os følger altid et fast program. Du lærer, hvad storytelling er, og hvordan, hvornår og hvorfor du bør anvende metoden – og i hvilke tilfælde du bør lade være.

En god mavefornemmelse

Fortællingerne taler til maven. De forholder sig til følelser og sanser, og de har til alle tider været en mægtig størrelse.
Derfor har vores workshops og uddannelser lige præcis den rette mængde teoretisk baggrund til, at vi alle forstår, hvad vi taler om – og dernæst en stor mængde praktisk funderet øvelse. Indhold du kan bruge dag 1 efter workshoppen.

Hands-on og ‘to the point’

I de typisk 4-6 timer du befinder dig i vores selskab – nogle gange som en enkeltstående workshop, andre gange i et længere forløb – bliver du inspireret og guidet ind i storytellingens verden. Vi giver dig eksempler, historier, øvelser og fakta sammen med nogle helt konkrete råd og indgange til dit eget arbejde med storytelling.

Vores undervisning er hands-on og proaktiv, ligesom den udstyrer dig med et storytelling-kit og flere lærerige historier, du kan træne videre med derhjemme.

WORKSHOPs OG kurser til dig

Vi har samlet en række kurser for dig, der har lyst til at blive en bedre fortæller. Se, om vi har noget, der passer til dig – eller ræk ud, hvis vi skal finde på noget nyt sammen.

Øg dit salg med fortællinger

Drop din PowerPoint og brænd bedre igennem hos kunderne. Fortæl, så de husker dig og dit produkt bedre.

Kernefortællingens ABC

Kernefortællingen er ikke noget, I får. Den er noget, I allerede har. Men hvordan finder I ind til den?

De digitale fortællinger

Nutidens meningsdannere er bloggere, youtubere m. m. Brug din fortælling over for konkurrenterne.

Gør forandringerne mere spiselige

Forandringer er et vilkår i langt de fleste professionelle sammenhænge. Giv dem mening med storytelling

Er du i tvivl om hvad der er bedst for dig?

Søg dit næste job med storytelling

I en tid, hvor det er vigtigt at kunne skille sig ud, skal du have styr på sin personlige fortælling og dit brand.

Få styr på din lederfortælling

De følger ikke din titel – de følger dig. Vid, hvad du står for. Formidl dine visioner. Hvil i hvem du er.

Fortællinger der samler – i en brydningstid

Er I blevet lagt sammen med andre? Er jeres virksomhed blevet solgt? Brug historierne som ‘lim’ mellem jer.

Branding og produkthistorier

Brug storytelling, når du vil have din målgruppe til at købe ind på dit produkt, dine værdier og din idé.

Min kunde – et verdensbrand

Den kolde decembervind skar gennem marv og ben, da jeg trådte op fra metroens varme og ud på fortovet foran Lergravsparkens Station på Amager. Jeg kiggede mig omkring, trak frakken tættere op om ansigtet og belavede mig på den ti minutter kolde gåtur til min kunde: Læger uden Grænser.

Det var en typisk hverdagsmorgen, og jeg var omgivet af cykler, biler og gående, da jeg stred mig målrettet og alene gennem menneskemængden. Mine øjne faldt på en yngre kvinde i tørklæde, der stod og så sig omkring med forvirring i blikket…

3 til dit kropssprog

Efterlign den du taler med – det giver følelsen af fællesskab

Nik anerkendende – og få din modtager til at blive lidt længere

Indtag rummet – vi sætter lighedstegn mellem status og den plads, vi optager

Let’s get started

Det siger vores kunder

Hvad enten du er ingeniør, leder, HR-konsulent, ansvarlig for salg eller blandt de ‘varme hænder’ på gulvet,
har vi en workshop, der passer til dig. Skræddersyet og i øjenhøjde med det, du ønsker.
På kun fire timer formåede Get Ajour at engagere, involvere og overbringe nogle væsentlige pointer til mig og mine medarbejdere. Vi fik noget at tænke over – og så skader det jo ikke at oplægsholderens engelsk var så godt.

– Reinout Laanstra, department manager, Novozymes

Vi var i gang med en strategiproces og ønskede at inkludere storytelling. Get Ajour leverede en supergod workshop, der blev en eye-opener for flere.

– Sigurd Slotsager, CEO.
Mermaid Medical.

“Get Ajours workshop inspirerede. Den kastede nyt lys på vores brug af fortællinger, var meget konkret og gik langt dybere, end jeg havde forventet.”

– Marie Nielsen, udviklings-konsulent, Ballerup Kommune

fortælling og produkt

Skal du skalere og markedsføre dit produkt, så er fortællingen lige så vigtig som alt det andet. Det er den, vi køber ind på – den, der giver dit produkt liv og den, der gør dig relatérbar.

”Historien er en helt indgroet del af det, vi laver – halvdelen af vores produkt er en rigtig god whisky – den anden halvdel er en rigtig god historie.
Og de to er ligevægtige .”

– Lasse Vesterby, CEO, Stauning Whisky (fra bogen ”Strategisk Storytelling i praksis”)

Vi ønsker at øge forståelsen og skabe værdifulde relationer mellem virksomheder og deres kunder, chefer og deres medarbejdere, kollegaer og deres faglige modsætninger

– Anja Klemp Vilgaard
Forfatter, stifter og storyteller | Get Ajour ApS