METODE

Corporate Storyteller-uddannelsen er baseret på “Blended Learning” – en kombination af teori, træning, caseløsning og sparring.

Certificering – i virkeligheden

Som nævnt herover lægger CCS vægt på, at deltagerne får plads til at træne det lærte – både på de fysiske lokationer og mellem de planlagte undervisningsdage. Som en vigtig del af uddannelsen, skal du derfor løse opgaver mellem kursusgangene (lektier) og udarbejde en case, der danner grundlaget for din endelige certificering.

Her får du mulighed for at suge viden til dig hos professionelle storytellere fra nogle af Danmarks største arbejdspladser. Du får mulighed for at anvende din læring og praktiske erfaringer fra uddannelsen i selskab med mennesker, der selv har gået vejen. Certificeringen giver dig en unik træningsbane, hvor du får lov til at omsætte den strategiske historiefortælling til virkelighedens verden – og få live feedback, der kvalitetsstempler dine nyfundne evner.

uddannelsens værktøjskasse

CCS-uddannelsen udstyrer dig med en kasse fyldt med inspiration til det videre arbejde. Fortsæt træningen af dine kollegaer på kontoret.

Vi ønsker at

sikre din viden

og opdatering

“Tell me the facts and I’ll learn. Tell me the truth and I’ll believe. But tell me a story and it will live in my heart forever”

– et gammelt indianer-ordsprog

En øvelsesdisciplin

Storytelling er en øvelsesdisciplin og derfor er vores indgangsvinkel altid hands-on og baseret på blended learning. Vi spiller spil, dykker ned i din organisation og stiller skarpt på værktøjerne.
Vi gør en dyd ud af at lave uddannelsens så praktisk anvendelig som muligt. Derfor får du en kalender med hjem, der guider dig igennem 12 øveler til 12 måneder fyldt med vigtig læring og træning.

– Studieleder Anja Klemp Vilgaard

Storytelling er ‘sanseaktivering’ og derfor gør vi alt hvad vi kan for at aktivere dine sanser. Vi bruger ‘Prioriteringsspillet’, når vi skal lære dig at navigere i din organisations fortællinger.”

– Studieleder Anja Klemp Vilgaard

Hvilken af kunstens 9 muser sidder på din skulder, når du fortæller. Er det ‘Forkynderen’, ‘Vidensskabsmanden’ eller ‘Guden’? På uddannelsen lærer du din egen fortællerstemme at kende – du tager ‘Muse-testen’, som du også kan tage her.

– Tag testen hér – besvar 135 spørgsmål på cirka 15 minutter

“Vær den forandring, du ønsker at se i verden”

– Mahatma Gandhi

Målet med en god historie er ikke at sælge – salget er det vigtige biprodukt. En strategisk og sandfærdig fortælling inviterer kunderne til at spejle sig og interagere med jeres brand. Du ‘sælger’ både produkter, ydelser, værdier, idéer og visioner.

– Anja Klemp Vilgaard
Forfatter, stifter og storyteller | Get Ajour ApS