tekst & design

Tekster der fylder æteren med vellyd og skønskrift. Billeder, der griber dig, understøtter dit budskab og giver lyst til mere. Det er også historiefortælling.

Få historierne til at vandre

Veldrejede fortællinger får os til at gyse, grine, gispe af fryd, gentage succeser og gå væk fra fejltagelser. De tillægger ting værdi, trigger vores hukommelse og giver stof til eftertanke.

Vi spejler os i hinanden

Vi er det historiefortællende dyr, og lige siden vi hoppede ned fra træerne, satte vores første håndaftryk i en hule eller tog plads om lejrbålet, har sanseaktiverende fortællinger været vores foretrukne måde at lære på. Lære om hinanden, om verden og om de mange goder ved fællesskabet. Og så har de beskyttet os: For fortællingerne skabte sammenhold.

Først kom ordet, så kom fortællingerne. De historier, der viste os, at vi var en del af flere – de værdifortællinger, der kom til at danne rammen for det moderne samfund, vi kender i dag. De fortællinger, som vi delte med hinanden – for at fortælle noget om os selv og lægge afstand til andre.

Fortællinger skabt til at vandre

Og de mange fortællinger, vi har udsat os selv for gennem tiderne, har sat sig spor i vores hjerner. Vi forstår verden gennem fortællinger, husker med sanserne og er til falds for velfortalte, velkomponerede og sanseaktiverende historier.

Hvordan?

  • Vi når ud til din modtager ved at levere tekster, der sanseaktiverer, fodrer hjernen og pirrer hukommelsen.
  • Vi skaber billeder, farver, former og fonte, der fortæller historien om dig. Et sanseindtryk, der giver værdi.
  • Vi sikrer os, at vores fortællinger er delbare – at de er lette at genfortælle og har noget på hjerte.
  • Vores teksforfattere og grafiske designere er klædt på til at fortælle din historie – både on- og offline.

Hvorfor?

  • Når du har identificeret din gode fortælling – skal den ud og leve. På væggen, hjemmesiden og i tryksager.
  • Vi afkoder hinanden i et splitsekund og drager konklusioner på baggrund af udseende, sprog, billedvalg og farver.
  • Det er vigtigt at omgive sig med tekster og design, der tydeligt signalerer jeres værdier og visioner.
  • Følg kernefortællingen til dørs ved at tænke i grafisk identitet og signalet, I sender med organisationens tekster.

eksempler på vores arbejde

Vi har lavet Børsen-magasiner, grafiske identiteter, smukt illustrerede bøger, hjemmesider med blikfang og dragende arealer til arkitekter. Her er et potpourri af vores mere tavse fortællinger.
Vores hjemmeside og visuelle identitet afspejler nu vores værdier. Den viser, at vi er professionelle men ikke i jakkesæt og slips. Vi er nede på jorden, har en hverdag med humor og er meget tilgængelige – også digitalt.

– Flemming Torp, sales manager. EuroTechnic

Da vi lancerede vores seneste magasin, havde vi brug for en skønskriver med sans for den gode historie. Get Ajour løftede de enkelte artikler op på et meget højt niveau.

-Martin Wex, kommunikationschef, Arriva

Tak, fordi jeg for første gang virkelig kan mærke, at jeg arbejder sammen med nogle, der arbejder med vores ting, som var det deres egne. I lægger virkelig sjæl i jeres arbejde. Det er tydeligt at mærke.

– Annett Aaby, direktør og ejer. Dansk Lyskilde

Lyst til at vide mere?

“Get Ajour leverer den komplette pakke. Den gode historie, artikler af høj kvalitet, værdifuld sparring og professionelt samarbejde. Vi er stolte af vores Børsen-magasin.”

– John Syderbø,
salg- og marketingdirektør, BANKNORDIK

”Jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at konkurrere på historier i
fremtiden. Det er nødvendigt. Det er den vej, verden går. Historier er det, der motiverer,
sætter billeder på vores nethinder og giver os en idé om værdierne i organisationen.”

– Anders C Bech, major og marketingchef, Forsvarsministeriets Personalestyrelse (fra bogen ”Strategisk Storytelling i praksis”)