
HVORFOR CORPORATE
Storytelling
I en algoritmestyret hverdag hvor budskaber slås og alle kan tale, bliver jeres brand og dets historier vigtige! Gå fra produkt- til værdifortælling – gør historierne lette at dele.
Make me care!
Historierne er vigtige. Vigtige for bundlinjen, vigtige for sammenholdet, vigtige for salget og altafgørende for rekrutteringen.
Adblockers og bullshit-filter
Den medievante forbruger har adblockers, bullshit-filter og nul tolerance, når det kommer til smarte sælgertyper og klichéfyldte salgsslogans. I fremtiden er det virksomheden med den bedste historie, der vinder kampen om kundernes, medarbejdernes og verdenssamfundets gunst.
I USA taler man om de såkaldte ’The Story Wars’. Om forbrugernes resistens over for reklamefremstød eller den traditionelle tal- og faktainformation i søgen efter mening og fællesskab.
Få styr på fortællingen – før fortællingen styrer jer!
For i en hverdag fyldt med ordflom og salgsgas bliver troværdigheden og relationerne vigtige. Dét at turde stå for noget og at sætte produkter og ydelser ind i en større og langt mere værdipræget sammenhæng.
knyt bånd og bliv husket…
… ved at fortælle historier. Ægte, sanselige og værdiskabende historier
med mennesker i centrum – og noget på hjerte.
Dit udbytte
Virksomhedens udbytte

Hvilke historier lytter du til?
Det går stærkt derude. Online. AI. SoMe, ‘breaking’, reality, influencers. Fake news, live streaming, internet-trolls, investeringer der går op og ned, meninger der skifter. Vi lever med input 24/7-365, og der er ikke meget, der ligner det, vi havde vænnet os til i går. Forandringer og et til tider ubegribeligt historie-virvar er et vilkår.
Dit netværk, din kilde til historier
Så hvem skal vi stole på? Hvem vender vi os mod, når vi skal foretage et valg? Hvem læner vi os op ad, når verden bliver for kaotisk?
Brug storytelling fordi …
Vores fortællinger viser, hvem vi er. Hør Kronborgs ‘varme hænder’ brande deres job med personlige fortællinger.
Få dine ‘mennesker’ til at fortælle om deres arbejdsplads. Det er troværdigt og ægte.
Hvornår fortalte du sidst en god historie?

”Det er helt elementært, at fortællinger virker. Det er sådan, vi opdrager vores børn.
De gør ikke, hvad du siger. De gør, hvad du gør. Fortællingen ligger i samspillet med andre mennesker, i de beslutninger du tager og måden, du håndterer udfordringer på.”
– Ole Bach, tidligere direktør for Realdania By & Byg
(mød ham i bogen ”Strategisk Storytelling i praksis – fortæl, giv mening og bliv husket”)
Get published
Get Ajours forlag ‘Get Published’ udkommer med bøger, der underholder, giver stof til eftertanke og inspirerer. Bøger med et menneskeligt ansigt, der bruger personlige fortællinger og praktisk funderet faglighed til at skabe bro, viden og fællesskab mellem mennesker.









Vil du øve dig?
Bogen hér er fast inventar på vores workshops, og dens fulde indhold er pensum på vores uddannelser. Den er hands-on, fyldt med øvelser og en god ven at have, når du kaster dig ud i de faglige historier.
Med vores håndbog i strategisk storytelling får du stof til eftertanke, en grundig introduktion til metoden, og hjælp til at finde dine egne gode historier. For ikke at nævne eksempler, tips og tricks fra andre virksomheder, der også fortæller.
Bogen hér er anbefalet af Børsen og InsideBusiness, til at finde på universitetet og en fast del af hverdagen på kommunikations- og salgsafdelinger landet over.







Leder! Vær menneske først. Lad facaden falde, træd ud på kanten og understreg, at de
fleste rejser har en vakkelvorn start
og en langt sikrere slutning!
– Anja Klemp Vilgaard
Forfatter, stifter og storyteller | Get Ajour ApS












